The taste of hunting in BIRJAND (or brigand) with my remembrances

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

چگونه فشنگ چهار پر خوب داشته باشیم



خیلی ها فشنگ چها ر پاره پر می کنن و ممکن هست که با رها براشون پیش اومده باشه که چهار پاره ها همه با یه کیفیت نیستن. چند نکته برای این مورد عنوان میکنم امید است مد نظر قرار گیرند:

اول اینکه خیلی باروت رو زیاد اضافه نکنین چون به لول اسلحه و همینطور دستگاه ماشه چکان و به خصوص فنر اسلحه آسیب میزنه. و دوم اینکه قبل از اینکه سر فشنگ رو با سر بقچه جمع کنین با یه چوب یک دست که اندازه پوکه باشه محتویات فشنگ رو فشرده کنین البته این کار رو می تونین مرحله به مرحله انجام بدین.البته نباید خیلی فشار بدین چون فشنگ اصطلاحا چاق میشه و به سختی توی لول قرار میگیره.
در ضمن فشنگ چهار پر احتیاجی به جام نداره گرچه بعضی ها که وسواس بیشتری دارند جام رو هم میزارن . ساچمه های چهار پر رو در دو سایز بهتر از همه هست یکی این ساچمه های چهار پر معروف که با دو دایره به چهار تیکه تقسیم شدن(9تایی) و یکی هم ساچمه های معمولی که عموما 24 تا از اونا رو میشه توی فشنگ جا داد . برای افزایش برد می تونین چند دانه(حداگثر 5 تا)کود شیمیایی نیتراته رو با باروتتون قاطی کنین که اگه بتونین خوردشون کنین بهتره اما توصیه نمیکنم این کار رو بکنین چون بر اثر ضربه منفجر میشن. اگه یه فشنگ خوب پر کرده باشین فشنگ رو وقتی در امتداد طولش تکون بدیم هیچ صدایی نباید بکنه و تقریبا 150 متر رو میشه با این فشنگ اگه لول تفنگ میزون باشه هدف گیری کرد. البته اگه از اون ساچمه های مخروطی قدیم پیدا بشه میشه تا 300 متر رو هم نشونه زد البته برای مسافتهای نزدیک بدرد نمی خورن چون خیلی سر میکنن. موفق باشین

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تو ضیحات مفیدی بود . وب قشنگی داری