The taste of hunting in BIRJAND (or brigand) with my remembrances

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

طبیعت بیرجند

با سلام خدمت تمام دوستان عزیز

امروز بالاخره مسافرت 17 روزه امرژنسی ما تمام شد و صبح رسیدم بیرجند و تا حالا یعنی ساعت 16 از فرط خستگی یک کله خواب بودم. به مناسبت اینکه بالاخره زور ما به این بلاگ اسپات چرمید و تونستم پس از مدتها عکس توش قرار بدم. یه سری عکس از حدود یه ماه پیش که در خلال دو سفر گرفتم و کاری هم به مبحث شکار نداره!رو براتون می ذارم. راستی با خبر شدم که کل پروانه های شکار بزرگ بیرجند که قراره بزودی صادر بشه تنها 5 فقره هست به این ترتیب که دو تا اکو توریستی و 3 تای دیگه عادی هست اونم واسه شکار گاههای که بعید می دونم این طایفه ای که اینجوری میرن شکار حتی موفق بشن یه شکار هم توش پیدا کنن. به هر حال این اقدام زیرکانه اداره محیط زیست بیرجند از سوی طبیعت دوستان قابل تقدیره. بگذریم...






دره اشباه ببخشید اشباح!!!











ته دره دوربین فراموش نشه!













گز زار


رود نیمه جان. بعید می دانم امسال پرندگان آبزی سری به آبگیر های این رود خانه بزنند


وقتی از کمتر از یک متر با دوربین 8 مگا پیکسلی اینطور عکسی بگیری بهتره تا آخر عمر ادعای عکاسی نکنی




شیرجه موفق!
ما رو چه به این قرتی بازی ها! همون به سبک خودمون پرنده نگری کنم بهتره!


اما این کاکلی ظاهرا قهر کرده بود و خیال بالا آوردن کاکلش رو نداشت
و شکار چی خسته....


خوردن چای گداجوش و چک کردن پایان نامه بچه ها آنهم در طبیعت چه مزه ای داره



بقایای یک آبشار کوچک




عیش شبانه خرگوش با ریشه بیدمشک




وخمیازه یکی از سگهای گله...چه کیفی می کنه

و مسیر برگشت...
پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد

۱۲ نظر:

محسن ملایی گفت...

سلام کجایی پهلون؟
حتما" سرت مثل من شلوغه منکه باامتحانات میان ترم بچه ها کلافه ام .در هر حال امیدوارم موفق باشید .
راستی از عکس ها لذت بردم مخصوصا" گداجوش وتیهو

ناشناس گفت...

دلم برایت تنگ شده بود مرگان مهران

عقری زلفه کجت تا قمر قرینه !

این تعداد صدور پروانه در منطقه شما واقعا خیلی تمسخر انگیز است.
شما ها هستید که مسبب پایداری جمعیت وحوش می باشید نه امثال آقای مهندس

محمد گفت...

سلام
خوشحالم که موفق شدید عکساتونو تو وب بذارید.فقط کاش اشباه ته دره رو سانسور نمی فرمودید!
راستی چرا تا حالا نگفته بودی که بیرجند نزدیکه بیجاره؟

مهران گفت...

سلام بر محسن خان عزیز
اگر دردم یکی می بود چه می بود...با بچه ها که می شهسر کرد بقیه کارا رو چه عرض کنم . دیگه واسه واستادن چند ساعته روی پاهام ظاهرا دارم پیر می شم...
*************************************************سلام اشکار خان قبلا هم بهت گفتم اینجا بساط هندوانه فروشیت را پهن نکن! خواستم یه گربه گنده برات بفرستم دیدم اون عکس گربه خال خالی رو فرستاده بودی ترسیدم به سرنوشت اون دچار بشه.
موفق باشین
************************************************
سلام کورد عزیز
یکی از دوستان اوایل امسال سر و کارش به سازمان افتاد. الان به ما سفارش کرده که یه وقت جایی اسم اشباه رو هم نیارین که باید بابتش جریمه بدین!

محمد کل گفت...

سسسسسسلام
رسیدن بخیر...از سرزمین وایکینگها برامون چی سوغاتی آوردی؟ من این هفته بی کاره بیکارم. می دونی چند وقته باهم بیرون نرفتیم.یه برنامه می ریزم نه نگی هااا.

کاله د ته گفت...

سلام. خوشحالم به سلامتی رسیدی. خیلی ممنون که به ما سر زدی. اما این چای گداجوش داغ دلم رو تازه کرد. باید ماهها رو به روز و روز ها رو به ساعت تبدیل کنم که سریع بگذره و بگذره تا برسم به اردیبهشت.منتظر عکسهای بعدی هستم.

مهران گفت...

سلام محمد جان. دلم برایت تنگ شده. تا دلت بخواد سرما با خودم آوردم.
-------------------------------------------------

سلام کاله جان
می خوای برات پستش کنم؟

آرش گفت...

سلام حاجی
از دیدن عکس ها بسیار لذت بردم خصوصا از سبک پرنده نگری شما من هم جای کاکلی بودم کاکلم را بالا نمی آوردم :)
دعا کنید این تیم داوری هم دفاع رساله ما را جای خوش آب و هوایی بیندازند هر چند مطمئنم بعضی دانشجویان ترجیح می دهند وقتی تفنگ دم دستتان نیست پایان نامه را ارائه کنند

آرش کوهرو گفت...

سلام مهران جان
آقا از خلف وعده ما در گذر متن را آماده کرده ام و در این یکی دو روزه آپ می کنم. منظورم پیاده سازی مسیر بر روی نقشه هست.

kamar shekan گفت...

sallam hag mehran aziz
chetori?onghadar saram sholoogh poloogh bood ke had nadasht.axaye ghashangi bood. ye khatere shekar vasamoon bezar ke kheyli lazeme!

آشنا گفت...

سلام آقای حاجی
می دانید این بار چندم است که نظر می گذارم و منتشر نمی کنین؟چرا؟

مهران گفت...

سلام آشناي عزيز
دختر خوب ما كه اصلا نظري واسمون نيومدكه بازبخوايم حذفش كنيم. ظاهراتيرت سر كرده بود.