The taste of hunting in BIRJAND (or brigand) with my remembrances

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

کبک کبک کبک

و باز هم شکار پر طرفدار ترین پرنده نزد شکار چیان در سراسر دنیا
جمعه با اینکه حوصله نداشتم و کسی هم نبود که با من به شکار بیاد راهی روستا شدم و بسیار هوای پاکیزه ای شده بود . باران همه جا رو شسته بود و کیف می کردی توی دشت و دمن راه بری ... تا ظهر چهار تا کبک زدم . و کل بعد از ظهر رو به گردش پرداختم که حسابی خوش گذشت .(جای همه خالی) براتون تعدادی عکس کبک رو از توی سایتهای مختلف جمع کردم و اینجا می ذارم و در پایان چند تا از عکسهای جمعه رو هم می گذارم . که البته لازم به زیر نویسی نداره چون از کیفیت پایینش معلومه....








1





این دو تا که مثل دو تا خروس چاق هستن. اینطور نیست؟
2





3


4




این پایینیه یه کبک پاکستانی هستش....(البت مکان عکس برداری منظورم هست

5





6






اگه شما در این حالت ببینیدشون کدوم یکی رو نشونه می گیرید؟

7








8




9




تا حالا حتما براتون اتفاق افتاده که نیمی یا بیشتری از بدن شکارتون(پرنده) مثل تصویر پایین پشت سنگ پنهان بوده باشه . در این مواقع شما صبر می کنین که شکار رو کاملا ببینید یا همونطور شلیک می کنید ؟

10



11



و اینهم لحظه فرود . الان از دست چپ تصویر و از بالا میشه هر دو تا شون رو در همین پوزیشن زد. البته از پشت سر هم اگه شکار چی لحظه ای صبر کنه و البته فاصله اون هم به نسبت زیاد باشه احتمال اینکه هر دو بیفتن هست . (تجربشو دارم)

12






13





14







این یکی بنظرم خیلی قشنگه ، تصمیم گرفتم چاپش کنم اما مشکل اینجاست که جایی واسه قاب عکسش توی خونه ندارم . خونه شده مثل نما یشگاه تصاویرحیات وحش! زمانی که سر چشمه کمین کنید هم این جور تصاویر رو بسیار میبینید (به قول محمد خان دارند دکمه های لباسشون رو مرتب می کنن)

15




16





17


موفق و سر بلند باشید

۵ نظر:

محسن ملایی گفت...

سلام هم قطار-امیدوارم سربلندباشیدازنظرات شماممنونم باعکس هایی که گذاشتین کلی حال کردم البته چندروزهواخیلی خراب بود ومن نتوانستم خیلی بیرون برم انشاالله این هفته تلافی می کنم بازم به ماسربزن

جلال گفت...

سلام بر مهران عزیز
عکس های قشنگی بود .

kamar shekan گفت...

sallam hag mehran
man age boodam toy tasvir 7 ava; balaeye ro mizadam ta btoonam be on do taye dige ham shellik konam . axhaye ghashangi boodama chera axhaye shekarato nemizari baghye haz konan? bay

گدار پلنگ(کاله دِتَه) گفت...

سلام بر دوست عزیزم مهران خان همیشه پر کار
حالت چطوره؟سر حال که هستی؟لول تفنگت لته کش هست؟
باز ما رو دور دیدی و وبلاگ عوض می کنی .دیدی ردتو زدم. خیلی دلم برت تنگ شده.اینجا الان دو درجه زیر صفره. اونجا هوا چطوره؟من هم بد نیستم فقطسرم خیلی شلوغه. دیشب مزاحم سحر شدیم . خیلی منتظرن ها.چرا امال نیومدی؟راستی از شکارا چه خبر؟خوشبه حالت اینجا که نمیشه شکار کرد آخر هفته احمد منو برد ما هیگیری (پوشگرون)اون چهارده تا گرفت من فقط یه دونه!حالم از ماهی گیری به هم می خوره.البته از تو خونه موندن بهتره. حسابی دلم واسه ایران تنگ شده.دلم میخواد این رو زا سریع بگذره و یه روز توی هوا پیما باشم و به ایران بیام.راستی از طرحت چه خبر هنوز روش کار می کنی؟ من که نهضت هنوز ادامه دارد .هر چهار شنبه واسه همون کارباید برم به اسلو . از بس ایمیلتو جواب نمی دی مجبور میشم قسمت نظراتت رو اینجوری پر کنم از احوال پرسی...در پناه حق

مهران گفت...

سلام بر کاله دِتَه
پار سال دوست امثال آشنا
خیلی جات خالی بود...معلومه سرت حسابی شلوغه که اینجوری در هم بر هم تایپ می کنی.همه که انشاء الله خوبن؟اینجا الان 22 درجه بالای صفره!گرم و آفتابی... تازه علفای نرمه همه سبز شدن ...حیف که سرما چند روز دیگه خرابشون می کنه.راستی گفتی با احمد رفتی ماهیگیری...کلی خندیدم. چطوری با اون طاقت آوردی .راست می گن آب و هوا آدم رو عوض می کنن. طرحم که در شرف پایانه البته یکی دیگه رو تازه شروع کردم که یک سالی کار داره.فکر کنم تا عید می آی نه؟ خانواده رو میاری یا می خوای بزاری بمونن تا درس ورو جکا تموم شه ؟(جفتشون رو ببوس)سلام به سحر هم برسون...بازم سر بزن خیلی خوشحال میشم...خدا نگهدار